مشکلات و شرایط شاغل بودن در زمان بارداری

چهارشنبه 30 مرداد 1398
18:32
درسا کرمی
مشکلات و شرایط شاغل بودن در زمان بارداری

اغلب نسوان شاغل می‌توانند در دوران بارداری به کار و پیشه خویش ادامه دهند. با این وجود، بارداری ممکن است سختی‌هایی را در محیط کار برای آنها برپایی کند. بهتر است برای داشتن کارایی کافی در پیرامون پیشه و حفظ سلامت بارداری خود در باره مشکلاتی که شدنی است در محیط شغل با آن روبرو شوید، آگاه باشید. در این مطلب از سایت مرکز سلامت زنان تک با مدیریت کارشناس زایمان زنان سمیه شیرانی با سختی‌های احتمالی دوران بارداری در محیط پیشه و نکاتی برای شفا آن آشنا خواهید شد.




اطلاع دادن بارداری به همکاران


امکان دارد در آگاه کردن بارداری خود به همکاران کمی مبتلا شک، تردید و نگرانی باشید. بهترین پیشه این است که موضوع را تا آخر سه ماهۀ نخست به کسی اعلام نکنید. تا فرجام سه ماهۀ اول، بردباری کمی برای سقط جنین هستی دارد، پس بهتر است تا بعد از سه ماهۀ اول که خطر سقط جنین به میزان قابل توجهی ناچیز می شود، برای اعلام تازه بارداری به همکارانتان صبر کنید.

قبل از هر کس، بهتر است مدیر شما از سوژه بارداری‌تان مطلع باشد. قبل از گفتگو با مدیرتان، سعی کنید برنامه‌ای را که برای مرخصی و برگشتن بعد از وضع حمل به محل پیشه دارید برای خودتان روشن و روشن باشد. در جلسه‌ای که می‌خواهید موضوع را با مدیر خویش در وسط بگذارید، بهتر است سررسید تقریبی زایمان و برنامۀ خود برای دریافت مرخصی و برگشت به کار را به طور روشن روشنگری دهید. از دست دادن یک نیروی کارخوب در طول مرخصی زایمان، چه بسا برای مدیر شما کمی مشکل باشد، پس باید شرایط او را نیز فهم کنید.

شاید لازم باشد در این مدت فردی را برای تعویض شما در دوران بارداری به شما شناسایی کند. بهتر است نگران این جستار نباشید که او جای شما را خواهد گرفت، دوران بارداری زمان مناسبی برای نگرانی‌های بی‌مورد نیست. بهتر است به همکار جدیدتان کمک کنید الی بتواند کارهای شما را به نکویی یاد بگیرد تا در این صورت، شما با گمان راحت به مرخصی زایمان بروید. وانگهی لازم است که مدیر و همکارانتان از کارایی شما در دوران بارداری مطمئن باشند. لازم است نگرانی‌های آنها را نیز با دقت گوش کنید و به همکاران و مدیر خویش اطمینان بدهید که اگر شرایط پیچیدۀ پزشکی به هستی نیاید، الی زمان مرخصی وضع حمل کارهای خویش را با همان کیفیت پیشین اتمام خواهید داد.


کنار آمدن با دشواری ها بارداری در پیرامون کار


بارداری با مشکلاتی برای مادر به اتفاق است، حالت تهوع، ویار، خواب‌آلودگی و تغییر خلق‌و‌خو از دشواری ها بارداری است که می‌تواند کارکردن شما را تحت تأثیر قرار دهد. در ضمن شدنی است گونه پیشه و پیرامون پیشه شما تهدیدی برای سلامت بارداری شما باشد. لازم است که با آگاهی و آگاهی، مشکلات بارداری را در محیط پیشه مدیریت و دوران بارداری خویش را با تسکین در این محیط سپری کنید. بعضی از دشواری ها بارداری که می‌تواند شغل شما را تحت تأثیر پیمان دهد در پایین آمده است:

حالت تهوع و استفراغ

سه ماهۀ نخست بارداری با حالت تهوع وگاهی استفراغ همراه است. اگر در این دوره استفراغ هم دارید، بهتر است دائم یک کیسۀ پلاستیکی و دستمال همراهتان باشد. در ضمن لازم است از مواد و شرایطی که می‌تواند حالت تهوع شما را بیشتر کند نیز پرهیز کنید. خوردن میان‌وعده‌های حقیر می‌تواند در رفع حالت تهوع شما نقش نکوداشتن داشته باشد. وانگهی برخی از پزشکان و مادران باردار معتقدند که مصرف چای زنجبیل می‌تواند در رفع حالت تهوع بارداری نقش نکوداشتن داشته باشد. اگر حالت تهوع شما زیاد زیاد است و گیر پیشه کردن شما می‌شود، با طبیب خویش گفتگو کنید و از او بخواهید رهسپار برای کنترل آن به شما اثر دهد. ممکن است پزشک از داروهای ضدتهوع برای رفع دشوار شما استفاده کند. هرگز بدون فرمان پزشک، خودتان قرص‌های ضدتهوع مصرف نکنید.

احساس خستگی

در دوران بارداری ممکن است بیشتر از قبل پرماسیدن خستگی کنید. دشواری ها خواب در بارداری ممکن است باعث شود که شب پیش به میزان کافی استراحت نکرده باشید و این خستگی مایه شود که کارایی شما در کمپانی تحت تأثیر پیمان گیرد. برای رفع دانستن خستگی در پیرامون کار، بهتر است به طور منظم استراحت کوتاهی به خودتان بدهید. اگر امکانش را دارید، می‌توانید با مدیر خود منسجم کنید و چند دقیقه‌ای را در محیطی پسندیده دراز بکشید. در ضمن شدنی است پرماسیدن خستگی شما برآمده از فقر آهن باشد. به همین دلیل، احتمالاً بهتر باشد کمی رژیم غذایی خویش را تغییر دهید لغایت پروتئین و آهن بیشتری دریافت کنید. احتمالاً زود خوابیدن در شب پیش نیز بتواند در دانستن شادابی شما در پیرامون شغل تأثیر بگذارد.

گرفتگی ماهیچه‌ها

بارداری ممکن است باعث برپایی گرفتگی ماهیچه‌ها شود. نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت نیز می‌تواند این دشوار را اغلب کند، بهتر است موقعیت خود را هر چند وقت یک بار تغییر بدهید. کمی راه رفتن و انجام حرکت‌های کششی می‌تواند به رفع گرفتگی ماهیچه‌های شما کمک کند.

سوزش سردل

بعضی نسوان در ماه‌های آخر بارداری دچار سوء‌هاضمه و سوزش سر دل می‌شوند. سوزش سر دل در پیرامون پیشه ممکن است باعث تأثیر روی کارتان شود. مصرف نکردن غذاهای جنباننده مشابه غذاهای خیلی چرب، خیلی شیرین و پرادویه می‌تواند سخت شما را کمی برطرف کند. وعده‌های سنگین غذا را در محل کارتان نخورید و کوشش کنید روی میزتان انواع میان‌وعده‌های مناسب را داشته باشید. قهوه و چای به علت محرک بودن، ممکن است سخت شما را اغلب کند. اگر با رعایت این موارد دشوار شما رفع نشد، بهتر است با طبیب خویش رایزنی کنید.

تغییر خلق‌وخو

تغییرات هورمونی در دوران بارداری شدنی است مایه تغییر خلق‌وخوی شما شود. این تغییرات خلق‌وخو در محیط پیشه ممکن است باعث ناراحتی و رنجش همکاران یا مشتریان شود. چه بسا بد نیباشد اگر از هر گونه ناراحتی و عصبانیتی پرهیز کنید و پیشاپیش از همکارانتان بخواهید که شرایط شما را فهم کنند و در چهره تغییر خلق‌وخو به شما برای تحت کنترل نگه داشتن خودتان کمک کنند. اگر شدت تغییر خلق‌وخوی شما بسیار است، احتمالاً بهتر باشد با طبیب خویش سوژه را مطرح کنید لغایت راه‌حل مناسبی برای شما پیدا کند.


[ بازدید : 94 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستورالعمل های زن حامله است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]