۴ مورد از باورهای غلط در بارداری

دوشنبه 11 شهريور 1398
0:16
درسا کرمی
۴ مورد از باورهای غلط در بارداری

به جرات می تاب گفت که دوران بارداری یکی از شیرین ترین و بهترین لحظات برای مادران است. بادرای هم همانند هر شرایط متفاوت و ویژه دیگری سرشار از رهنمود های علمی و غیر است که بعضی از آن ها تجربی بوده و بعضی حتی ریشه درست و راستین هم ندارند. بله می دانم اگر داخل این دوران را تجربه کرده باشی یا در حال حاضر در همین شرایط باشی، احتمالا با کلی رهنمود های مختلف از هر همنشین و آشنایی روبرو می شوی که کلافه و سر درگم شده ای. واقعیت این است که کل این افراد خوب ما را می خواهند و از روی دلسوزی این تجویز ها را اتمام می هند اما آیا به راستی آن ها شایستگی این همه توصیه را دارند؟ آیا صرفا تجربه فردی آن ها در یک یا دو مورد (اصلا داخل بگو ۱۰ مورد) دلیل بر صحت و علمی بودن آن پیشنهاد است؟ خب واضح است که نه. پس بهتر است که به جای بدن دادن به این شایعه ها که چیزی جز سردرگمی برایت به به اتفاق ندارد با خواندن نوشتار های علمی معتبر و مشورت با طبیب متخصصت این ۹ ماه جذاب و بعد از آن را سپری کنی و از آن به سالم ترین و مطمئن ترین شیوه ممکن لذت ببری. در پیوسته می خواهیم به برخی از شایعه ها و ایمان های نادرست در باره بارداری بپردازیم که از دیر باز از در ذهن مادربزرگ ها والده ها شکل گرفته و احتمالا اصرار دارند که از راز دلسوزی نا به جا به ما هم منتقل کنند. باورداشت هایی مانند شبیه خطرات ورزش یا خوردن به اندازه دو نفر در میان افراد که به مرور مشخص شده همگی این نظرات اشتباه هستند. در پیوسته می خواهیم به رسیدگی برخی باورداشت های نادرست درمورد بارداری بپردازیم.

  1. از روی فرم شکم و برآمدگی آن می طاقت جنسیت جنین را مشخص نمود: برای نمونه بعضی اعتقاد داشتند مادری با شکمی همانند به توپ بیسبال و بیضی شکل فرزندی پسر به جهان می آورند، ولی باید گفت که در واقع شکل شکم والده به هیکل و فرم اندام او وابستگی دارد و صد در صد نمی تواند جنسیت را مشخص کند. پس به جای کف بینی بهتر است به متخصص و انجام تست های سونوگرافی اکتفا کنیم.
  2. در زمان بارداری نباید بدوی یا ورزش کنی: این یک باورداشت بسیار غلط بوده و به توانایی های مادر ارتباط دارد. ورزش های سخیف و پیاده روی مایه می شود که بعد از زایمان سریع تر به وزن سابق خود بازگردی و روحیه شادتری داشته باشی. افزون بر آنکه برخی ورزش ها شبیه یوگا یا حتی حرکات سایر که ذیل عقیده یک مربی باتجربه و مستحضر اتمام شود می تواند علاوه بر متناسب نگه داشتن اندام داخل باعث اتمام وضع حمل آسان و افزایش روحیه ات نیز بشود.
  3. باید به اندازه ۲ تن خوراک بخوری: مهم ترین مسئله این است که در این سررسید از مواد غذایی نیروبخش و سرشار از ویتامین کاربرد نمایی و بیش از بی گمان خوراک نخوری. به راستی یک بانو حامله در این دوران تنها به ۳۰۰ کالری اغلب از سررسید معمول احتیاج دارد و این باورداشت که می گویند ((مادر جان توروخدا بخور داخل الان سایر باید اندازه دو تن غذا بخوری)) کاملا، تحقیقا و بی گمان اشتباه است.
  4. سوزش سر دل به معنی داشتن فرزندی پر مو است: دشواری ها معده گرد از موارد شایع در میان بانو های حامله است که برای هر کسی پیش می آید. البته همانندگی زیادی بین هورمون های رشد مو و هورمون های ایجاد کننده ریفلاکس معده وجود دارد.


[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستورالعمل های زن حامله است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]