انواع درمان برای تعریق زیاد در بارداری

سه شنبه 2 مهر 1398
11:02
درسا کرمی
انواع درمان برای تعریق زیاد در بارداری

احساس گرمای شدید می کنید؟ اگر تعریق بیش از حد شما را آزار می دهد، می توانید با کمک چند راهکار ساده از دکتر سمیه شیرانی و مشاوره تلفنی زنان با این دشوار ساحل آمده و در عین حال از ناچیز آبی تن و عوارض آن نیز بازداری کنید.


آیا در این ایام دائم عرق می کنید؟


بسیاری از مادران حامله در بعضی مناطق حتی با وجود دمای زیر نیز به شدت دریافتن گرما می کنند و دچار تعریق می شوند. تعریق بدن بخصوص در مناطق گرمسیر و روزهای گرم تر افزایش می یابد. حتی ممکن است در ماه هفتم بارداری پرماسیدن کنید در حال تجربه علائم یائسگی مشابه گرگرفتگی هستید. خوشبختانه تعریق بیش از مرز یکی از علائم طبیعی دوران بارداری بشمار می رود و گذرگاه های زیادی برای خنک نگه داشتن بدن حتی در دمای بالا هستی دارد.


علت تعریق زیاد در بارداری چیست؟


اکثر دشواری ها بارداری مشابه هموروئید، خونریزی لثه و آکنه به انگیزه هورمون های بارداری رخ می دهند. بعد از لقاح اسپرم و تخمک عملکرد همه غدد از جمله غده هیپوتالاموس در مغز که سرپرست تنظیم دمای بدن است، مبتلا اختلال می شود. به همین انگیزه باعث می شود حتی در سایه و یا دمای ۲۱ درجه سانتیگراد دانستن حرارت کنید، همین امر مایه تحریک پیامد تعریق می شود. بازتاب تعریق برای خنک کردن بدن اثناء دمای بالا طراحی شده است.


در چه زمانی از بارداری تعریق شدت می یابد؟


در سه ماهه اول و سوم بارداری و وانگهی پس از وضع حمل به دلیل نوسان شدید هورمونی، میزان تعریق تن به شدت افزایش می یابد. این بدین معنا نسیت که در سه ماهه دوم هورمون ها تغییر نمی کنند. تقریباً چند ماه بعد از وضع حمل به تدریج با تنظیم هورمون ها و شاید مقارن با آغاز تخمک گذاری میزان تعریق کاهش می یابد.


آیا متوجه شده اید که نواحی جدیدی از بدنتان عرق می کنند؟


در بدن انسان غدد مختلفی عرق را فرآوری می کنند؛ احد از آنها که آشنایی اکثریت با آن دارید غدد آپوکرین است که بیشتر در زیربغل نواحی تناسلی و گوشه ها-کناره ها مقعد وجود دارند که مسئول برپایی بوی عرق هستند زمانی این اتفاق می افتد که باکتری ها عرق تن را تجزیه می کنند.

غدد مولد دیگری به اسم اکرین که در دوران بارداری اکثریت تراوش می شوند. در تمام نقاط بدن وجود دارند و رئیس تنظیم دمای بدن هستند. غدد اکرین در نواحی صورت، گنجه سینه،کمر تجمع اکثریت دارند و در ذیل بغل به چهره پراکنده هستی دارند. این غدد در فرآوری بوی عرق نقشی ندارند.

خوشبختانه تراوش غدد آپوکرین که سرپرست تولید بوی نامطبوع عرق هستند، در دوران بارداری کاهش می یابد ، به همین انگیزه در محیط‌ های گرم نیازی به بهره‌گیری مجدد از عطر یا اسپری معطر کننده ندارید.


درمان تعریق زیاد در بارداری


در حقیقت مسیر حل جادویی برای حل دشوار تعریق بسیار هستی ندارد، ولی می توانید با رعایت نکات زیر دریافتن بهتری داشته باشید:

مرتب آب بنوشید

وقتی تن زیاد عرق می کند آب زیادی از دست می دهد همین امر باعث می شود مبتلا سرگیجه و بی حالی شوید. پس باید به اندازه کافی مایعات بنوشید. همش یک بطری آب همراه خویش داشته باشید و اثناء تشنگی آب بنوشید دستور ندهید به حدی تشنه شوید که دهانتان خشک شود در هوای گرم یا تکاپو خارج از منزل نیاز اکثریت به آب دارید. بهترین نوشیدنی آب است اما آبمیوه های طبیعی اَثمار و سبزی ها نیز به اندازه کافی حاوی مایعات هستند. فراموش نکنید که از مصرف نوشیدنی های گازدار و در بر گیرنده شیرین کننده مصنوعی پرهیز کنید . زیرا در بر گیرنده کالری پوچ هستند و مایه اضافه وزن می شوند. به طور کلی اگر رنگ پیشاب سفید یا زرد باشد اثر کافی بودن میزان آب تن است.

در معرض روشنایی آفتاب پیمان نگیرید

بهتر است در محیط‌ هایی حضور پیدا کنید که حائز تهویه هوای پسندیده و کولر باشند، بهتر است در طول شب نیز به این مسئله دقت کنید، پروا کنید که در هوای نمدار و دمای ۳۲ درجه سانتیگراد تنها پنکه و فن به شما کمک نمی کنند.


[ بازدید : 135 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستورالعمل های زن حامله است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]