درمان پرمویی در زنان

يکشنبه 21 مهر 1398
22:50
درسا کرمی
درمان پرمویی در زنان

وجود موهای بیش از اندازه و ناخواسته در قسمتهای مختلف بدن و صورت زنان ناشی از پدیده ای به نام هیرسوتیسم (hirsutism) است. البته مشاوره زیبایی زنان داشتن مو در صورت و همگی قسمتهای تن به صورت نازک و مختصر رنگ مسئله نگران کننده ای نیست. اما به محض آنکه در ساختار موهای بدن کمی تغییر ایجاد شود، باید به دنبال شیوه درمان بود. در این مقاله با جستار شناسایی قرص برای بهبود پرمویی در نسوان به اتفاق ما باشید.


نحوه درمان پرمویی در زنان


پرمویی در نسوان زمانی نگران کننده است که علاوه بر حجم بالای مو در نقاط مختلفی از بدن، موهای ویس رنگ و ستبر در قسمتهایی مانند قفسه سینه، صورت، بازو، کمر و … دیده شوند.


جالب است بدانید که بر بنیاد پژوهشی که سپریدن شده است، ۵ تا ۱۰ درصد از نسوان از این مسئله مشقت می برند. پس اگر شما هم جزء این تقسیم از این افراد هستید، خیلی ناراحت نباشید چرا که فقط نیستید.



قرص برای درمان پرمویی در زنان


برای درمان این مسئله در زنان طریق های مختلفی هستی دارد که برخی از آنها هزینه بر بوده و باعث می شود که کل کس قادر به استفاده از آن نباشند. به همین انگیزه هنوز هم بسیاری از افراد به پیگیری ابتدایی ترین شیوه درمان، یعنی قرص برای درمان پرمویی در نسوان هستند.

  1. آنتی آندروژن ها : (داروهایی که مایه سرکوب آندروژن ها در بدن می شوند.) مانند سای پروتون استات و اسپیرونولاکتون.
  2. فیناستراید : نوعی از دارو که موجب کاهش فرآوری تستوسترون (آندروژن) شده و از تبدیل شدنش به فرم قوی تری از تستوسترون در سلولهای تن بازداری می کند.
  3. داروهای دلنازک به انسولین : همان طور که از اسم این داروها مشخص است، قصد از مصرف این قرصها افزایش حساسیت بدن به انسولین است. قرص هایی مانند متفورمین و پیوگلیتازون.
  4. هورمون آزاد کننده گنادوتروپین (GnRH) : همانند goserelin و leuprorelin


قرص های ضد بارداری

دارو های هورمونی همچون قرص های بازداری از بارداری که در بر گیرنده هورمون های استروژن و پروژستین هستند، معمولا به دلیل آن که آندروژن ها را در بدن فرآوری می نمایند، پر مویی را نیز شفا می کنند.


اگر چه که این دارو ها معمولا عوارض همچون حالت تهوع، ناراحتی های معده و سرگیجه را برای مصرف کنندگان به به اتفاق دارند ولی برای بانوانی که هدف بازدارندگی از بارداری دارند، مناسب بوده و یک قرص برای شفا پرمویی در نسوان می باشد.


علاوه بر این پروا کنید که در صورتی که علت پر مویی در شما، تخمدان پلی کیستیک است، بهترین شیوه برای شفا پر مویی تفریق وزن می باشد.


کرم موضعی Eflornithine Vaniqa

این کرم موضعی ویژه مو های زائد صورت بانوان می باشد ولی تنها به کاهش رشد مو ها کمک کرده و مو های موجود را از بین نخواهد برد. بنابراین بهتر است از این کرم به به اتفاق درمان با لیزر کاربرد نمود.


این کرم را بایستی به طور موضعی بر روی نواحی که مو ها به صورت غیر طبیعی رشد نموده اند، استعمال نمایید.


فلوتامید

فلوتامید نیز اگر چه به علت وارض بسیار آن، کمتر برای شفا پرمویی یا هیرسوتیسم به کار می رود ولی در موارد کمیاب و یا پر مویی های غیر عادی می تاب از این دارو نیز برای شفا پر مویی زنان استفاده نمود.


از جمله عوارض این دارو می تاب تهوع و استفراغ، اسهال، گر گرفتگی، اختلالات خواب، افزایش یا کاهش اشتها، دلنازک شدن پستان ها، آسیب کبدی و … را نام برد.


دارو های استروئیدی

چنانچه انگیزه اصلی هیرسوتیسم یا پر مویی زنان، کار و جنبش بیش از اندازه ی غدد فوق کلیه یا آدرنال باشد، می نا از دارو های استروئیدی کاربرد نمود. متعلق به جایی که معمولا عوارض این دارو ها بسیار است، بایستی مصرف آن ها با دوز پایین انجام گیرد.


از جمله عوارض این دارو ها نیز می تاب ناراحتی های گوارشی، افزایش خفگی خون، تغییرات خلقی و … را نام برد.


همراهان عزیز، به خاطر داشته باشید که بسیاری از مواردی که به عنوان قرص برای شفا پرمویی در زنان مصرف می شوند، به چهره رسمی و از عقیده کل پزشکان تایید نشده اند. پس از مصرف سرخود این داروها متمایز خوداری کنید چرا که شرایط جسمانی و بالینی هر فرد به نسبت دیگر کسان متفاوت است. ممکن است دارویی برای شما کارساز باشد در حالی که برای سایر کسان حائز عوارض جانبی شدیدی باشد.


[ بازدید : 125 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستورالعمل های زن حامله است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]