رابطه زناشویی در بارداری و تاثیر آن بر جنین

يکشنبه 27 مرداد 1398
19:24
درسا کرمی
رابطه زناشویی در بارداری و تاثیر آن بر جنین
رابطۀ جنسی در دوران بارداری برای بعضی از آقایان بسیار جذاب است و برخی ها اصلا به این موضوع فکر هم نمی‌کنند. در واقعیت رفتار هر دو گروه کاملا طبیعی محسوب می‌شود. این موضوع که شما در کدام گروه پیمان دارید، با عوامل بسیاری مرتبط خواهد بود. این راستی وجود دارد، زمانی که همسرتان باردار است روابط جنسی شما تغییر خواهد کرد. در این مطلب با دگرگونی ها میل جنسی آقایان و تاثیر رابطه جنسی بر والده و جنین در درازا بارداری بانوان آشنا می شوید.

رابطه جنسی بدون خطر برای مادر و جنین در دوران بارداری

فرزند شما به خوبی توسط کیسه آب، ماهیچه‌های ستبر دیواره رحم و مخاط واژن محافظت می‌شود. فلذا درصورتی‌که شدت تقرب جنسی زیاد نباشد به هیچ‌کس آسیبی نمی‌رسد. اگرچه بهتر است بعضی موارد را برای پیشگیری از هر گونه مشکل در دوران بارداری همسرتان رعایت کنید. برای مثال درصورتی‌که بهداشت شخصی نداشته باشید، می توانید مایه انتقال عفونت به مادر و جنین شوید. بعضی از روش‌های نزدیکی همانند رابطه جنسی دهانی گاهی می تواند خطرناک باشد مثلاً اگر شما دچار به تبخال دهانی هستید، تماس جنسی دهانی با همسرتان شدنی است باعث انتقال عفونت به او شود. در ضمن درصورتی‌که همسرتان حائز زوج پایین بوده یا بواسیر داشته باشد، نزدیکی از راه مقعد می‌تواند برای او مشکلاتی ایجاد کند.
حقیقت این است که احتمالا شما در طول دوره بارداری به اندازه ماضی رابطه جنسی نخواهید داشت. شاید ترس از آفت زدن و صدمه‌ به جنین مهم‌ترین علت کنار قراردادن یا رابطه جنسی در دوران بارداری باشد. اما الی زمانی که طبیب متخصص، رابطه جنسی را برای همسرتان ممنوع نکرده است، نیاز نیست نگران باشید.

تغییرات در تمایل جنسی زوجین در درازا دوران بارداری

تغییرات شدیدی که در درازا دوران بارداری در بانوان ایجاد می‌شود، تغییر رغبت جنسی در زوجین را به پیگیری دارد. ممکن است در سه ماهه نخست بارداری، همسرتان موجب تحریک جنسی اکثریت در شما شود. بسیاری از آقایانی که در آستانه والد شدن هستند، نسبت به قبل احساس تقرب بیشتری با همسرشان پیدا می‌کنند و در برخی مواقع این دریافتن تقرب خود را در قالب حس شهوت نشان می‌دهند. برای برخی دیگر سه ماهه نخست یا احتمالا کل دوران بارداری سررسید کاهش گرایش جنسی است.
احساس‌های متضاد در باره مسئولیت‌های جدید، نگرانی‌های مالی یا حسادت نسبت به توجه بسیار همسرتان به فرزندی که هنوز به جهان نیامده است، از دلایل سایر تفریق گرایش جنسی است. بسیاری از آقایان دریافتن می‌کنند که تن رو به پیشرفت همسرشان جذاب‌تر شده است و برای بعضی از آقایان هم به این شکل نیست.
همسرتان نیز شدنی است نظرات مختلفی در باره رابطه جنسی در دوران بارداری داشته باشد. او احتمالاً حال که احساس نزدیکی اکثریت به شما و پافشاری کمتری برای استفاده از وسایل پیشگیری بارداری داشته باشد. چه بسا شرایط جدید بوجود آمده در زندگی با شما برایش شهوت ‌انگیز بوده و کبیر شدن شکمش بسیار هم برای او خوشایند باشد. از طرف دیگر، ممکن است او مدت زیادی از سه ماهه اول را با حالت تهوع ناشی از بارداری طی کند و رابطه جنسی برای او دشوار باشد. همچنین ممکن است نگران این باشد که با بزرگ شدن شکمش و چاق شدن، سایر در نظر شما شهوت‌انگیز یا جذاب نیست. کوشش کنید تا جایی که می‌توانید این احساس را از او بعید کنید. زمانی که بحث رابطه جنسی مطرح است، تغییرات تن والده که به دلیل بارداری رویداد می‌افتد، چه بسا خویش مایه وجود یک سری تضادها، فکرهای بی‌اساس و سردرگمی‌هایی در بسیاری از زوج‌ها باشد.

اقدامات لازم برای درمان رابطه جنسی در دروان بارداری

بهترین گذرگاه این است که در باره احساسات، خواسته‌ها و نیازهایتان با یکدیگر صحبت کنید. لازم است در طول چند ماه سرانجام بارداری که حالت قرارگیری شما هنگام رابطه جنسی روی بدن همسرتان دشوار یا غیرممکن است، حالت‌های دیگر را با یکدیگر ترکیب کنید و حالتی را برگزیدن کنید که برای او راحت‌تر باشد.



[ بازدید : 98 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستورالعمل های زن حامله است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]